TURBOKOMPRESORIAUS MONTAVIMO INSTRUKCIJA
TURBOKOMPRESORIUS NIEKADA NESUGENDA BE PRIEŽASTIES, BŪTINAI NUSTATYKITE IR
PAŠALINKITE GEDIMO PRIEŽASTĮ, TO NEPADARIUS NAUJAS AR SUREMONTUOTAS
TURBOKOMPRESORIUS VĖL SUGES!
1. Patikrinkite ir išvalykite variklio įsiurbimo ir išmetimo sistemas, vamzdynus ir aušintuvą (interkulerį). Jie turi būti švarūs, be tepalų, tarpiklių liekanų, dulkių, nuodegų ar pašalinių daiktų (veržlės, metalo dalelės, skudurai ir pan.)
2. Patikrinkite ir švariai išplaukite variklio karterio ventiliacijos sistemą. Variklio karteryje darbo metu neturi susidaryti slėgis. Priešingu atveju turbokompresorius pradės leisti alyvą pro sandariklius.
3. Švariai išvalykite ir išplaukite alyvos tiekimo ir grįžimo vamzdžius, pašalinkite tarpiklių liekanas. Tiekimo vamzdyje esantys pašaliniai daiktai ar nešvarumai gali iš karto sugadinti turbokompresorių. Benzininiams varikliams tiekimo vamzdelį reikia pakeisti nauju.
4. Pakeiskite alyvą, alyvos ir oro filtrus pagal variklio gamintojo nurodymus.
5. Patikrinkite išmetimo sistemą ir duslintuvą, kad nesukeltų turbokompresoriaus perkrovimo dėl katalizatoriaus užakimo, neatidarytų sklendžių, sumaigytų vamzdžių ir kitų pralaidumą mažinančių priežasčių.
6. Įpilkite švarios variklio alyvos į turbokompresoriaus alyvos tiekimo angą, prijunkite vamzdelį.
7. Nenaudokite skystų substancijų (silikonų, hermetikų ir pan.), kurios gali patekti į turbinos tepimo kanalus, taip pat guminių tarpinių. Nenaudokite hermetikų sujungimui tarp išmetimo kolektoriaus ir turbokompresoriaus.
8. Rekomenduojama pasukti variklį starteriu neleidžiant jam užsivesti, kol variklio alyva pradės tekėti iš turbinos nutekėjimo angos arba užges avarinio slėgio lemputė.
9. Įsitikinkite alyvos nutekėjimo vamzdžio pralaidumu (turi būti švarus, nesulankstytas).
10. Patikrinkite ar variklio maitinimo ir uždegimo sistemos tinkamai sureguliuotos
11. Užveskite variklį tuščia eiga (nespauskite akseleratoriaus).
11.1. Patikrinkite alyvos slėgį turbinos įėjime. Darbinis rėžimas ~ 4 barai, tuščia eiga (nespauskite akseleratoriaus) nemažiau 1 bar karštai alyvai (rekomenduojame pasitikrinti pagal automobilio modelį).
12. Padidinkite apsukas ir patikrinkite ar nėra alyvos, oro, dujų, aušinimo skysčio nutekėjimų.
Eksploatuojant laikytis tokių taisyklių:
- Keičiant alyvą pripildykite filtrą šviežios alyvos.
- Variklį užveskite tik tuščia eiga (nespauskite akseleratoriaus). Nedidinkite apsukų ir neapkraukite variklio 20-30 sek.
- Prieš gesinant karštą variklį, leiskite 1-2 min. padirbti tuščia eiga (nespauskite akseleratoriaus), kad atauštų turbokompresorius.
- Jei variklis ką tik po kapitalinio remonto, nuvažiavus pirmus 100-200 km. Būtina pakeisti alyvos filtrą. Kilus įtarimams, kad su sumontuotu turbokompresoriumi kažkas yra negerai, patartina jo neeksploatuoti nepasitarus su kompetentingais serviso meistrais. Sugedus turbinai garantinio laikotarpio metu, kaip galima greičiau praneškite mums. Stenkitės surinkti ir užfiksuoti visą su gedimu susijusių aplinkybių informaciją.
GARANTIJOS NETAIKOMOS TURBOKOMPRESORIAMS, SUGEDUSIEMS DĖL TOKIŲ PRIEŽASČIŲ:
Mechaninių dalelių, nuolaužų, dulkių patekimas iš oro vamzdynų arba variklio. Nepakankamas tepimas, alyvos slėgis, bloga alyvos kokybė, mechaninės priemaišos alyvoje. Leistinų rotoriaus sūkių ir temperatūros viršijimas – blogas maitinimo ir uždegimo sistemų reguliavimas, užakęs oro filtras arba kliūtis traukti orą, kiauras oro traktas ar aušintuvas (interkuleris), nevaldomas variklio sūkių didėjimas dėl įsiurbimo trakte likusios alyvos. Turbokompresorius naudojamas su nestandartiniu (modifikuotu, čipuotu, tiuninguotu) varikliu. Jei klientas pats ardė turbokompresorių, atjungė tepimą arba pažeidė mechaniškai.